د ښځو د حقوقو؛ خپلواکۍ د سلمې کا لیزې د د رناوې د نما نځلو په ویاړ
دو کتو ر؛ م؛ پکتیا و ا ل دو کتو ر؛ م؛ پکتیا و ا ل

دهغه زیګنده دۍ ؛اوټول علوم د هغه پراساس د انسا نا نو لپاره دڅیړنی وړ دې۰                                                                                د ښځو واکدارې په لمړۍ کمو نه کی د هغوۍ په مور شا هۍ کی وه؛اووروسته دغه واکدارې د پلار شا هۍ لاس ته ورسیده؛ د برد  ګۍ  ؛  ُفیو دالۍ او سر ما یدارۍ په دوروکی؛ دغه زور واکۍ لا زور ونیو؛ او تر ننه پورې دغه زور واکۍ په ډو ل ؛ډول په نړۍ کی چلیږ ې؛ اود محکو مو ښځو حقو ق اوخپلواکې دغو نظامو نو خورا زیا ت تر استعما ر او استثما رې لا ند ې نیولی دې ۰         

    ادیا نو هم دغه حقو ق او خپلواکۍ زیاتی د نرانو په وا ک کی ور کړېدې ؛ که چیرې په دقت سره د تورا ت؛انجیل اوفرقا ن احکامو    ته ځیر شو ؛نو تورا ت او فرقا ن ګوا کی نژدې د ښځو حقوق او خپلواکۍ سره بیا ن کړۍ دې؛داځکه په دغودوروکی هم په اقتصادی برخو کی زیا ته واکدارۍ نرو درلوده؛اوپه اقتصا دې وضع اوحالاتو با ندې پر مختللو هیوا دونو او قا روکی لکه اورپا او امر یکا کی انجیل هم دغه د فشا ر حد پر ښځو با ندې څه کم کړې دۍ ۰           ښځو په عمد ه ډول په تا ریخ کی د نرانو په شا ن رو ل ندۍ اجراء کړۍ ؛په نړۍ کې په شما ر ښځو سیا سی او دولتی وا کدارۍ ته لکه اندرا کاندې ؛ شیخ حسنه؛ بنظېر بوتواو څو نورې  رسید لې دې ؛اما نور په نړۍ کی نرانو سیاست او دولتی واکدارۍ ترخپل تسلط لاند ې

                                        

راوستلی دې ؛  فشار او زور وا کی یی هم په ښځو باندې تحمیلی کړې دۍ۰                                                          

    که لږنور څیړنو ته دوا م ور کړو ؛نو په صرا حت سره وینو؛څه     طبقاتی حا کمیت په ښځو کی هم لیدل کیږې ؛ د حا کمو طبقو ښځینه هم په محکو مو او زیا ر کښو طبقو داسی حکمو مت کوې لږڅه کم لکه نرا ن؛ دا ځکه څه اقتصا دې حاکمیت هم د دوۍ سره دۍ ۰      اګر اکنو ن وضع و حا کمیت زن در جها ن اسلا م نسبت به  غیر اسلامې  تحت مطا لعه قرار دهیم ؛ باز هم اسلا م را اکثر مما لک  به   اشتها د هاې خودها نوع دیګر تو ضیح و تشر یح مینا یند ؛ مثلا  درین اوخیر دولت اسلا می ایران قا نونی را وضع وجا ری سا خته است بد و ن رضا یت زن اولی مردان زن دیګرراګرفته میتواند؛ این حا کمیت تحمیلی راخلا ف حکم شرع مرعی داشته است ۰          در افغانستا ن عزیز حقو ق و ازادې زن را نه به بازسازۍ ورشد     متوا زن اجتما عی واقتصا دې مهیانه نمو ده  بکلی  فشا ربر زن افغان چند برابر زیا د شده و این تفا وتها ې طبقاتی در جا معه افغانی باز هم بر طبقه محکو م و زحمتکش چند ین برابر زیا د ګر دیده ؛ وبه این وسیله چند زن را در شورا ې ملی اورده ووزارت زنا ن رادرتشکیل خو یش بدو ن کوچکترین رشد اجتما عی و اقتصا دې برا ې زنا ن  در ولا یا ت و اطرا ف بمیا ن  اورده است ؛ این تفا وت طبقا تی در جا معه افغانی به شد ت رشد می نما یند ؛ چنا نچه در ین او اخیر سوختا ند ن وفقر زدایی  زنان درافغانستا ن شدت یا فته است ؟                                                               

            ما بارې پیشنها د مینما یم تا در امور وسیستم اجتما عی و اقتصا دې  از سیستم مختلط که مغا یر بر سیستم اقتصا د با ز ازا د هم نبو ده   معمول دارند ؛ و تما م عوا ید داخلی و خا رجې دولتی را بغر ض کنترول قبلی و بعدې  اولا شا مل حساب واردا ت دولت نموده  و این وجوه را بر طبق پلا ن و پروګرا م منظم دولتی سرما یه ګذارې

                                         بدارند ۰                                            

               سیا ست عدم انسلا ک که ممد ممالک همسایها و کنفرا نس اسلامی  و ملل متحد هم است رعا یت نما یند ؛تا با این وسیله وهم با شیوه درست تر صولحه ؛ مصا لحه و امنیت را تا مین؛ و تا ریخ خرو ج  قو تها ې نظا می خا رجی را با حفظ منا فع ملې تعین واعلا ن بدارند ؛ قو تها ی ملی ومسلح افغانی را  احیا واکما ل نمایند؛تا باین و دیګروسایل رشد متوازن امور اجتما عی واقتصا دې و زمینه کار به همه ویا اکثر یت افغانها مهیا  ګردد وهم جلو چور ؛چپاول و غارت ګر فته شوند ۰                                                                 تابه این ودیګروسایل حقو ق وازا دې زنا ن درافغانستا ن  فراهم      ګردد.

 امین ۲۰۰۸/۳/۷

نو ت :                                                        

           او لین شعا ر ا ز ا د ې زنا ن در سا ل ۱۸۵۷در نیو یا ر ک           از جا نب کا رګرا ن مبا رز نسا جی بلند ګر د ید ه است ۰                   

 

 

 

 


March 6th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي